Frågestund 30/4 :D

Datum: 2012-04-28 / Tid: 18:38:18
Ella L : Varför säger ni falukörv till varandra?

Ella's svar: Det var nog för att vi ville ha ett roligt smeknamn till varandra :D 

Julia's svar: Anledningen till att vi säger falukörv till varandra vet jag faktiskt inte :/ Vi kom på det en gång och så började det
Tack för din fråga Ella! :)
.

Patricia : Är det läskigt när hästarna sparkar eller har nån häst varit på väg att sparka er?

Ella's svar: Jo, det klart det är läskigt men det är inte heller så att jag ofta brukar bli sparkad... Innan en häst sparkas brukar den ofta lägga öronen bakåt och man känner ofta vilket humör den är på! T.ex om man hämtar en häst från hagen och den är lite små irriterad kan man vara lite på sin vakt när man kommer in i stallet... Ja, jag har blivit sparkad MASSOR av gånger! Jag kommer i håg första gången jag blev sparkad, det var av en häst som hett Lukas, var 4 eller 5 år då... Fick en spark i magen då, men tacka vet jag säkerhetsvästar!  Sedan har jag blivit  sparkad massor av gånger av min egna häst. För på vintern fäller hon och blir väldigt kittlig så därför när man ska lägga på sadeln brukar hon sparkas. Ibland är det så illa att när hon går med på ridlektion och nybörjarna är där kan det hända att dem fått sig en spark :/

Julia's svar: Det är väl inte det trevligaste när hästarna är på väg att sparka en men det går ofta rätt fort så man hinner liksom inte förstå det fören hästen redan har stallt ner foten igen och då får man ju säga till hästen.
Ja, jag har blivit sparkad av hästar (de har också varit på väg att sparka) flera gånger men dock kommer jag bara ihåg när jag skulle provrida en fyraåring som jag ev. skulle hyra under sommaren. Han hade inte så bra ballans när man skulle kratsa hovarna så han sparkade till ibland...

Tack för din fråga Patricia :)


Busflisan :
Hej! Jag undrade bara hur många gånger ni har ramlat av en häst.
Hällsningar busflisan!

Ella's svar: Vet inte men sääkert över femtio gånger, hahhha ;D

Julia's svar: Ojojoj! det var en svår fråga :S vet iaf att när jag var 8 hade jag ramlat av runt 20-25 ggr men precis som Ella så är det nog över 50 ggr :)


Daniela: Är det Solis på headern som Ingrid Skoog red förut?:D

Julia och Ellas svar: Ja, det är det :D

Gulliga ord & Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback