Julias history!

Datum: 2012-04-09 / Tid: 22:17:47
Hellu!! =D
Jag e "Solisen" i denna blogg men ni kan kalla mej för Jelly. =)

Jag har alltid tyckt om hästar och redan när jag var 2 och ett halft år började jag tjata om att  få börja rida.

Ett år senare slog drömmen in och jag började på Mullhyttans ridskola.

Jag fick igentligen börja ett halvår för tidigt för man fick igentligen inte börja fören man fyllt 4.

Men som sagt slog drömmen in och jag började rida på ridskolans shettisar. =)

År 2005 (tror jag) la ridskolan ner och jag fick bygga upp en ny dröm, att ta mej tillbaka på hästryggen.

Jag kämpade och trots att jag bara var 5 år så kollade jag på datorn till olika ridskolor och till sist hittade jag Folkatorps
ponnyridskola.

Min mamma ville gärna byta eftersom ridläraren inte varit så bra.

Jag tyckte inte heller att ridlärarren varit bra men jag ville inte sluta ifall vi inte skulle hitta någon ny, men till slut var jag tillbaka framför datorn igen.

Efter ett tag hittade vi Sörbygårdens ridskola. Där skulle allt vara rent och prydligt men hästarna hade de ingen koll på.

Min favorit var Nutina.

Jag tror hon var ett gotlandsruss men är inte säker.

Hon var den allra värsta.

Jag vet inte riktigt varför men jag är som en magnet mot "speciella" hästar som ingen annan vill ha.

Nutina var en häst som man inte fick dra i munnen eller driva på.

Minsta lilla "skänkeltag" drev henne frammåt.

Hon skenade mycket också, varje lektion faktiskt.

Till slut fick mamma nog och sade upp mej från den ridskolan, men igenom en kompis så började jag på
Rosendahls Ryttarförening.

En av de bästa ridskolorna jag gått på.

Kanske nt det renligaste stället men jätte trevliga hästar.

Jag fastnade inte för någon i början, men efter nåt år kom det en ny häst till ridskolan, Silver.

Jag fattade genast tycke och blev sen sårad.

Efter det hade jag ingen favorit häst längre.

Sen något år senare så hittade jag en

själsfrände, Pipen.

Jag älskade han över allt levande och allt dött.

Jag vart skötare på han och var med i en hoppkurs med han.

Jag hoppade det högsta jag någonsin hoppat förut.

Runt 1 meter.

Jag vart råkär i han.

Det speciella med Pipen var att han bara var 4 år och valde sina ryttare och han hade faktiskt valt mej!

Men så precis när vårterminen 2012 började så hyrdes han ut eftersom han inte gillade att vara ridskolehäst.

Då fick jag tillbaka gamle Albin jag inte berättat om.

Albin var en häst som bockade med alla och jag var den enda som satt kvar på han, och nu så har jag lite
smått börjat rida på lanna ponnyridskola och det var då jag träffade Here comes the sun (Solis).

//Julia//

Gulliga ord & Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback