Dinas story

Datum: 2012-06-30 / Tid: 20:32:03
Tänkte berätta lite om min egna häst Dina...

Dina är ett Gotlandsruss född 1987 e: Jutard u: Dana. Hon mäter ca 128 i mankhöjd... I ridskolebranchen har hon varit i nästan hela hennes liv och det kommer hon nog att fortsätta vara i några år till! Dina är utbildad LC dressyr och hopp, och tävlat många klubbtävlingar med fina resultat... Har starta LC dressyr med placeringar. Dina var också den som fick mig att fortsätta rida. Första gången vi skulle galoppera trillade jag av och blev jätterädd...  Så jag tog uppehåll i nån månad. Sedan började jag att sakna alla härliga och goa ponnyer på Lockenkil men mest så saknade jag Dina! Så jag började igen. Men bara efter några veckor kom nyheten; Lockenkilsridskola skulle läggas ner och bli ett privatstall! Då började Dina och Amorina bli gammla och Mia Vedlund (Lockenkils ägare) tyckte att Dina och Amorina inte var något att ha kvar. Så det var då det blev bästemt att Dina och Amorina skulle gå till slakt! Det var också då, min nuvarande tränare och ridlärare hade bestämt att starta ridskola! Marianne jobbade på lockenkil och kände Mia Vedlund och frågade om hon fick låna några ponnyerna till hennes ridskoleverksamhet, det fick hon. I en tidningsartikel stod det att Lannaponnyridskola skulle startas, det stod även att Lockenkils gamla ponnyer skulle vara aktiva på Lannaponnyridskola. Så självklart ville jag börja där! Då var året 2008... Jag började på Lannaponnyridskola och efter ett tag blev jag fodervärd! Men jag började som fodervärd på en häst som hette Magnum, han hade också stått på Lannaponnyridskola... Efter ett tag visade det sig att Magnum var lite brallig och han skickades tillbaka till Lockenkil. Det var då jag blev fodervärd på Dina! Ett år tror jag  efteråt var det stallmöte. Men något var skumt. När mamma kom in med tårta och min kompis Emma's mormor kom in (Emma var fodervärd på Amorina) började jag och Emma undra... Marianne kom in med två vita kuvert och stallmötet började... Efter en stund tog Marianne upp de två vita kuverten och räckte dem till mig och Emma. Vi öppnade kuverten och gissa vad som stod där! Det stod; Lycka till, nu är hon din Dina! Samma sak stod på Emmas kort fast ist för Dina stod det Amorina! Gissa om vi blev glada! Emma och jag sprang in till hästarna och kramade om dem!!! Just nu går Dina och Amorina med i ridskoleverksamheten fast det är vi som äger dem. Skälet till att dem går med där är för att Emma och jag skall behöva åka ut till dem varenda dag. Dina fyllde 25 år imars , men en är hon pigg! Vi hoppade höjdrekord förra året. 85 centimeter!

En liten solskenshistoria :)

 

 


Gulliga ord & Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg!! :)

2012-07-01 @ 12:14:11
URL: http://ryttareochhast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback