Dagen (igår)

Datum: 2012-05-21 / Tid: 14:55:54

Tänkte berätta lite om igår... Jag och Sabina började med att åka ut till hon och hennes mammas nuvarande medryttar-ponny/häst... När vi kom dit skulle ju vi rida dem hästarna... Sabina skulle ria O'boy (hennes medryttarponny) och jag skule rida Kitchen, som var typ 1,55 i mankhöjd. När vi kom fram visade sig att Kitchen var en gammal galoppör som knappt hade några muskler och att hon reds på hackamore.... Men iallafall så gjorde vi i ordning hästarna och så red vi till ett ridhus som låg ca 1½ km bort... Kitchen var väldigt het och försökte dra iväg så fort O'boy hade skrittat om henne! Och eftersom hon reds på hackamore blev det inte bara liiiiiite svårt att hålla in henne, ärligt så förstår jag inte varför hon hade hackamore när hon hade ett bett som hängde på hennes krok!.. När vi kom fram till ridhuset skrittade jag lite innan vi började att trava... Jag började med att rida på A-volten en stund innan jag gick ut på spåret för att byta volt...  Jag kände genast att hon inte kunde ballansera sig själv och hon börade att tränga in sig mot väggen. Då började att rida lite serpentinbågar och proa att flytta henne för skänkeln och även göra volterna mindre och större så hon skulle komma i balans! När jag kände att hon började arbeta med bakdelen på ett annat sätt så gjorde jag några galoppfattningar, vi han bara galoppera en kortsida innan hon började att tränga in sig mot väggen och öka farten... Kan ni gissa om hon flåsade efteråt? Hon var jättesvettig!!! Så jag skrittade av henne och Sabina och jag red mot stallet igen. Sedan fick Sabina för sig att hon skulle gå in på en liten stig som hon brukade kalla ''granstigen''... Då hade Kitchen blivit lungnare och var inte så svettig längre! På granstigen hade Sabina byggt upp några hinder so hon ville hoppa med O'boy, gud va han hoppa!!! Sabina var förstås också jätteduktig! Tänkte berätta om hoppträningen i ett annat inlägg sen så ni har någonting mer att läsa ;)

Följ mig på Instagram: EllaGullman


Gulliga ord & Kommentarer
Postat av: Vera

Hon kanske rids med hackmore för hon har en tand som skaver eller något i munnen. Verkar annars vara en superhärlig häst då hon jobbar rätt :)

2012-05-23 @ 08:45:32
Postat av: ella

Svar till Vera:Tror inte hon hade en tand som skavde ddet var bara ägaren som ville prova att rida henne på hackamore :)

2012-05-23 @ 14:01:13
URL: http://tangosolisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback