Åsiktsinlägg-Ridskolor

Datum: 2012-09-04 / Tid: 16:35:49
Tänkte skriva ett åsiktsinlägg om ridskolor....
Jag har ridit på ridskola sen jag var 4 år, och nu är jag 11 (eller fyller 17:e oktober om man ska vara exakt), alltså har jag ridit i ungefär 7 år... Vissa personer köper häst och tror, ''Nice! Nu när jag har egen häst kan jag sluta på ridskolan, right?'' Så tycker inte jag! Jag fick Dina när jag var åtta år och haft henne sen dess, ridit på ridskola och lärt mig nya grejer... För en awesome ridlärare och tränare, Marianne. Dina går på ridskola 2 dar i veckan och jag tycker det är jättebra! Dels för att min häst får motion och dels för att jag inte behöver jäkta ut till stallet varenda dag... Då kan jag göra annat också, t.ex att spela cello och driva TangoSolisarna med Julia.... Ebba som jag rider med och har faktiskt varit skötare på Dina innan jag fick henne, har ridit i tio år om jag inte minns fel. Hon har redan hunnit tävla DM i dressyr med hennes ponny Simson och rider fortfarande på ridskola... Vissa där ute rider jättebra utan att rida  på ridskola för dem tränar för tränare regelbundet... Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att vissa där ute köper hästar utan att tänka sig för... Att ta klivet från ridskoleryttare till hästägare är väldigt stort och har man inte engagerade personer omkring sig så funkar det inte. Mamma och pappa ställer upp till 100 % för mig och det gör dem till världens bästa föräldrar... Tränar man inte för tränare så kommer man ingen vart. Just sayin. Mitt tips är att rida sålänge på ridskola som möjligt en dag i veckan för man lär sig mer och detsutom får man ju massor av kompisar!!?? Sen när man klarar av att ta hand om en häst själv och rida för tränare nån gång ibland sådär, då är man duktig! Men att tro att man kan göra det vid 8 års ålder kanske inte är sådär jättebra? Jag vill inte att nån ska ta illa upp pga det här inlägget! <3 Detta är bara mina ord! Ingen annans! <3 :)
 
/Ella

Gulliga ord & Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback